صدوقی نماینده ولی فقیه و امام جمعه یزد در مراسم افتتاحیه مسابقات سراسری قرآن کریم در یزد:

 ایران اسلامی هم اکنون یکی از کشورهای پیشتاز جهان اسلام در حوزه قرائت قرآن کریم  است


یزدفردا"سی و سومین دوره مسابقات سراسری حفظ، قرائت و مفاهیم قرآن کریم، در مراسمی با حضور معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور، نماینده ولی فقیه در استان، استاندار یزد و جمع کثیری از حافظان و قاریان قرآن کریم صبح پنج شنبه در سالن اجتماعات هلال احمر یزد،کار خود را آغاز کرد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد نیز در این مراسم، ضمن خیر مقدم به شرکت کنندگان  دراین دوره از مسابقات، سیر تحول در حوزه قرائت در ایران اسلامی را تشریح کرد.

حجت الاسلام و المسلمین"محمد علی صدوقی" گفت: ایران اسلامی هم اکنون یکی از کشورهای پیشتاز جهان اسلام در حوزه قرائت است.

وی این مساله را از چند بعد پر اهمیت دانست و اظهار داشت: سالیان سال، وهابیان مسلط بر حجاز  و کشورهای منطقه  تبلیغات کرده بودند که شیعیان به قرآن اهمیت نمی دهند، اما حضور قاریان شیعه و ایرانی در مجامع بین المللی و کسب رتبه های ممتاز باعث شد تا این اتهام بزرگ به صورت غیر مستقیم از ملت ایران  و شیعیان رفع شود.

 صدوقی خاطرنشان ساخت: کشورهای عربی بر این باور بودند که چون قرآن به زبان عربی است، بنابراین غیر عربها نمی توانند،آنرا خوب قرائت کنند. در حالیکه هم اکنون شاهد درخشش قراء ممتاز ایرانی در عرصه مسابقات بین المللی هستیم.

وی تصریح کرد: بدون تردید یکی از علل توجه به قرآن کریم  در کشور ما،  حمایتهای شخص مقام معظم رهبری؛ حضرت آیت الله العظمی خامنه ای(مدظله العالی) از قاریان قرآن کریم، چه در قبل و چه  بعد از پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون بوده است.

امام جمعه یزد، از برگزار کنندگان این محفل نورانی تقدیر و تشکر کرد.

یزدفردا
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا